Wyszukiwarka

Zespół młodzieżowy i doradztwa zawodowego

  1. Prowadzi diagnozę psychologiczno-pedagogiczną w celu określenia tendencji rozwojowych i wsparcie w ustaleniu dalszej drogi kształcenia.
  2. Podejmuje różnorodne formy oddziaływań terapeutycznych usprawniające i stymulujące wszechstronny rozwój poznawczy, społeczny i emocjonalny ucznia.
  3. Prowadzi diagnozę predyspozycji zawodowych młodzieży w celu określenia zainteresowań oraz dalszego kierunku kształcenia i wyboru zawodu.

    Wsparciem obejmuje w szczególności:

    • uczniów na etapie szkoły ponadpodstawowej
    • rodziców/opiekunów prawnych ucznia
    • nauczycieli, rady pedagogiczne z placówek oświatowych podległych działaniom naszej Poradni.

  4. Prowadzi wielowymiarowy proces diagnostyczny w celu adekwatnej pomocy uczniowi poprzez:

    • diagnozę psychologiczną w celu:

      • określenia możliwości intelektualnych uczniów
      • określenia tendencji rozwojowych i wskazywanie dalszych form kształcenia
      • określenia przyczyn trudności w zachowaniu
      • określenia przyczyn trudności w nauce
      • wstępnego diagnozowania i kierowania do odpowiednich specjalistów młodzieży z trudnościami psychicznymi
      • wstępnego diagnozowania i kierowania do odpowiednich specjalistów młodzieży z deficytami w zakresie funkcjonowania receptorów
      • diagnozy osób z trudnościami w zakresie umiejętności interpersonalnych

    • diagnozę pedagogiczną w celu:

      • oceny poziomu technik i umiejętności szkolnych
      • określenia przyczyn niepowodzeń edukacyjnych
      • szukania mocnych stron ucznia
      • sformułowania zaleceń do pracy z dzieckiem dla nauczycieli i rodziców

    • diagnozę predyspozycji zawodowych w celu:

      • określenia zainteresowań i preferencji zawodowych uczniów,
      • określenia mocnych stron i obszarów trudności związanych z wyborem dalszego kształcenia,
      • pomocy w wyborze dalszej drogi edukacyjnej i zawodowej,
      • udzielenia informacji na temat rynku pracy.

  5. Prowadzi terapię i konsultacje indywidualne:

    • uczniów z problemami: w nauce, emocjonalnymi, wychowawczymi, potrzebującymi indywidualnego wsparcia psychologicznego lub pedagogicznego (o zajęciach decyduje psycholog lub pedagog badający dziecko)
    • zajęcia korekcyjno-kompensacyjne w zakresie:

      • usprawniania deficytów w zakresie funkcjonowania analizatorów
      • doskonalenia technik szkolnych (czytanie, pisanie, liczenie)

    • wsparcie pedagogiczne w obszarach:

      • pracy z uczniem dyslektycznym, dysgraficznym
      • pobudzania świadomości do nauki
      • podnoszenia motywacji do pracy
      • kształtowania pozytywnego nastawienia do nauki
      • kształtowania adekwatnego poczucia własnej wartości

    • wsparcie psychologiczne:

      • ucznia z trudnościami społeczno-emocjonalnymi
      • w zakresie motywowania ucznia do pokonywania trudności, wytrwałości w działaniu i systematycznej pracy - w obszarze pracy na mocnych stronach ucznia
      • mające na celu kształtowanie umiejętności radzenia sobie ze stresem i sytuacjami trudnymi
      • kształtujące, jak zmienić obraz siebie, patrzenia na siebie przez pryzmat swoich atutów
      • praca nad systemem rodzinnym

        Na powyższe zajęcia kieruje psycholog lub pedagog badający ucznia po przeprowadzeniu odpowiednich diagnoz zgodnie z indywidualnymi potrzebami danego ucznia.

  6. Podejmuje działania psychoedukacyjne:

    • dla rodziców porady i konsultacje bez badań w celu ukierunkowywania pracy z dzieckiem
    • zajęcia „Szkoła dla Rodziców i Wychowawców”
    • terapia rodzin oraz mediacja w zakresie pomocy i wsparcia dziecka szkolnego
    • wymianę doświadczeń zawodowych z pedagogami, psychologami szkolnymi oraz wspieranie innych specjalistów
    • wykłady, spotkania tematyczne dla rodziców i nauczycieli z zakresu profilaktyki
    • interwencji kryzysowej ukierunkowanej na młodzież
    • wspomaganie placówek oświatowych w przypadku bieżących trudności dotyczących uczniów (obserwacje w terenie, udział w spotkaniach zespołów interdyscyplinarnych i rad pedagogicznych, spotkania z rodzicami, konsultacje z nauczycielami, prelekcje).

  7. Wspomaganie pracy szkół i placówek oświatowych poprzez:

    • zajęcia psychoedukacyjne i warsztatowe w szkołach i placówkach dla uczniów szkoły gimnazjalnej i ponadgimnazjalnej
    • udział w spotkaniach z nauczycielami, pedagogami i psychologami szkolnymi w ramach wsparcia w pracy z uczniami z problemami i trudnościami wychowawczymi
    • konsultacje z nauczycielami na temat uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi
    • udział w zespołach interdyscyplinarnych na terenie szkół
    • poradnictwo edukacyjno - zawodowe realizujące zajęcia wspierające uczniów w dalszym wyborze szkoły i zawodu
    • działania interwencyjne i wspierające według zgłaszanych przez szkoły potrzeb i problemów

      Powyższe działania realizowane są na podstawie zgłoszonego na piśmie zapotrzebowania przez dyrektora danej placówki oświatowej podległej działaniom Poradni, ze stosownym wyprzedzeniem - minimum 6 tygodni przed planowanymi zajęciami/spotkaniami.

  8. Współpracuje z innymi placówkami i instytucjami

Kontakt

Poradnia Psychologiczno - Pedagogiczna
w Mińsku Mazowieckim

ul. Konstytucji 3-go Maja 16
05-300 Mińsk Mazowiecki

tel/fax: (25) 756 40 05
e-mail: sekretariat@poradniamm.edu.pl

sekretariat czynny:

poniedziałek: 8:00 - 17:00,
wtorek - piątek: 8:00 - 16:00

specjaliści pedagogiczni

poniedziałek - piątek: 8:00 - 19:00

Logo poradni na dole strony.