Wyszukiwarka

Zespół małego dziecka

  1. Prowadzi działania ukierunkowane na wczesne rozpoznanie dysharmonii rozwojowych, różnego stopnia opóźnień w rozwoju intelektualnym, emocjonalnym i społecznym małego dziecka.

  2. Podejmuje różnorodne formy oddziaływań niwelujących występujące deficyty rozwojowe i usprawniające rozwój, a tym samym zapobiegające występowaniu trudności w późniejszym okresie życia a także stymulujące wszechstronny rozwój dziecka.

    Wsparciem obejmuje w szczególności:

    • dzieci od wieku niemowlęcego przez cały okres żłobkowy i przedszkolny 
    • rodziców/opiekunów prawnych dziecka 
    • nauczycieli, rady pedagogiczne z placówek oświatowych podległych działaniom naszej Poradni.

  3. Prowadzi wielowymiarowy proces diagnostyczny w celu adekwatnej pomocy dziecku poprzez:

    • diagnozę pedagogiczną 
    • diagnozę psychologiczną 
    • diagnozę zaburzeń procesów integracji sensorycznej 
    • diagnozę gotowości szkolnej 
    • diagnozę Integracji Bilateralnej.

  4. Prowadzi terapię i konsultacje indywidualne:

    • dzieci z zaburzeniami sensorycznymi (po diagnozie SI - wg kolejności zgłoszeń do 8 roku życia) 
    • dzieci z problemami emocjonalnymi, wychowawczymi, potrzebującymi indywidualnego wsparcia psychologicznego lub pedagogicznego (o zajęciach decyduje psycholog lub pedagog badający dziecko).

  5. Organizuje zajęcia grupowe:

    • dla dzieci w wieku 2 – 7 lat w celu stymulacji rozwoju dziecka, adaptacji w grupie rówieśniczej oraz minimalizowanie zauważonych dysfunkcji z wykorzystaniem metody SI oraz elementów terapii logopedycznej, pedagogicznej i psychologicznej 
    • Metodą Integracji Bilateralnej dla dzieci w wieku 6-7 lat 
    • Metodą Ruchu Rozwijającego W. Sherborne dla dzieci w wieku 3-6 lat

      Na powyższe zajęcia kieruje psycholog lub pedagog badający dziecko po przeprowadzeniu odpowiednich diagnoz zgodnie z indywidualnymi potrzebami dziecka.

  6. Zajmuje się profilaktyką w edukacji wczesnoszkolnej poprzez:

    • prowadzenie przesiewowych badań gotowości szkolnej na terenie przedszkola/szkoły 
    • prowadzenie przesiewowych badań zaburzeń integracji sensorycznej u dzieci w wieku przedszkolnym na terenie przedszkola/szkoły

      Powyższe działania realizowane są na podstawie zgłoszonego na piśmie zapotrzebowania przez dyrektora danej placówki oświatowej podległej działaniom Poradni, ze stosownym wyprzedzeniem - minimum 6 tygodni wcześniej.

  7. Podejmuje działania psychoedukacyjne:

    • dla rodziców (konsultacje, prelekcje, wykłady) 
    • zajęcia ,,Szkoła dla rodziców” 
    • terapia rodzin oraz mediacja w zakresie pomocy i wsparcia dziecka młodszego 
    • wymianę doświadczeń zawodowych z pedagogami, psychologami przedszkolnymi/szkolnymi oraz wspieranie innych specjalistów z zakresu interwencji kryzysowej ukierunkowanej na dziecko młodsze 
    • wspieranie placówek oświatowych w przypadku bieżących trudności dotyczących małego dziecka (obserwacje w terenie, udział w spotkaniach zespołów i rad pedagogicznych, spotkania z rodzicami, konsultacje z nauczycielami, prelekcje).

  8. Współpracuje z innymi placówkami i instytucjami:

    • Wydział Psychologii Uniwersytetu Warszawskiego 
    • Polskie Stowarzyszenie Terapeutów Integracji Sensorycznej

Kontakt

Poradnia Psychologiczno - Pedagogiczna
w Mińsku Mazowieckim

ul. Konstytucji 3-go Maja 16
05-300 Mińsk Mazowiecki

tel/fax: (25) 756 40 05
e-mail: sekretariat@poradniamm.edu.pl

sekretariat czynny:

poniedziałek: 8:00 - 17:00,
wtorek - piątek: 8:00 - 16:00

specjaliści pedagogiczni

poniedziałek - piątek: 8:00 - 19:00

Logo poradni na dole strony.